PODNOSZENIE EFEKTYWNOŚCI

Podnoszenie efektywności można rozumieć na różne sposoby. Różne są też potrzeby naszych Klientów w tym zakresie. Z naszych wieloletnich doświadczeń pracy dla różnych Klientów zbudowaliśmy swoisty katalog rozwiązań w tym zakresie.

1. Audyt organizacji

  • zdefiniowanie celów i zakresu audytu
    • określenie obszarów nieefektywności organizacji
  • opracowanie metodologii pracy
    • przeprowadzenie pilotażowego badania i modyfikacja narzędzia
    • realizacja badania – identyfikacja obszarów spójności pomiędzy wizją rozwoju, kompetencjami ludzi oraz organizacją
  • wskazanie kluczowych warunków powodzenia dla procesu audytowego
  • opracowanie wniosków i rekomendacji poaudytowych
    • zdefiniowanie obszarów zmian w systemach zarządczych i w organizacji wewnętrznej nakierowanych na podniesienie efektywności
  • wypracowanie planu komunikacji wewnętrznej wyprzedzającej wdrożenie wniosków poaudytowych i jego realizacja

2. Mobilizacja kadry kierowniczej i pracowników wokół strategii

  • określenie luki pomiędzy stanem obecnym i stanem docelowym w kontekście planów wdrażania strategii Firmy
  • warsztat: diagnoza stanu obecnego organizacji z kluczowymi menedżerami w Firmie
  • identyfikacja i przygotowanie liderów zmian
  • zdefiniowanie kluczowych projektów strategicznych
  • wybór i umocowanie liderów projektów
  • ENERGY FOR CHANGE – warsztaty wyzwalające energię na rzecz wdrażania strategii
    • zaangażowanie kadry do wypracowania planów kluczowych projektów
    • zdefiniowanie barier dla wdrażania strategii w kluczowych jednostkach organizacyjnych i procesach, wspólne wypracowanie planu zarządzania ryzykiem i zarządzania zmianą
    • przydzielenie celów zespołowych i indywidualnych związanych z realizacją strategii
  • opracowanie master planu wdrażania strategii w Firmie
  • „sprzedaż” nowej strategii – zaangażowanie WSZYSTKICH pracowników do realizacji strategii podczas integracyjnych sesji z wykorzystaniem narzędzia Mocne Karty®
  • wypracowanie planu komunikacji procesu zmiany, budowania wizerunku lidera procesu zmian, wdrożenie planu komunikacji

3. Reorganizacja zespołu, wskazanie nowych ról

  • określenie ryzyk miękkich dla planu wdrożenia nowej organizacji
  • analiza potencjału obecnej kadry kierowniczej
  • przeprowadzenie konkursów na kluczowe stanowiska kierownicze, w tym analiza kompetencji menedżerskich kandydatów
  • zapewnienie wyprzedzającej komunikacji całego procesu oraz komunikacji towarzyszącej procesowi
  • przygotowanie indywidualnych planów rozwoju nowowybranych menedżerów

4. Zarządzanie wynikami pracy: od kaskadowania celów do systemu ocen i premii

  • zdefiniowanie celów dla poszczególnych:
    • obszarów organizacji
    • procesów
    • kluczowych stanowisk
  • przygotowanie procesu definiowania celów
  • monitorowanie i feedback z ich realizacji
  • określanie działań rozwojowych, motywacyjnych i outplacementowych
  • kaskadowanie celów w całej organizacji
  • wypracowanie zasad premiowania dla całej organizacji
    • przeszkolenie kadry i pracowników z funkcjonowania systemu ocen i prowadzenia rozmów oceniających
    • pilotażowe wdrożenie systemu ocen
    • modyfikacja procesu, narzędzi i dodatkowe szkolenia dla kadry kierowniczej i pracowników
  • opracowanie planu komunikacji procesu i jego realizacja
  • określenie modelu kompetencji (firmowych i branżowych)

5. Zmiany ZUZP, ewolucja systemu wynagrodzeń

  • zdefiniowanie celów nowego systemu wynagradzania
  • analiza:
    • warunków prawnych – wewnątrzzakładowe prawo pracy
    • uwarunkowań społecznych – barometr klimatu społecznego
    • uwarunkowań biznesowych i efektywnościowych – branżowy benchmark wynagrodzeń oraz określenie obszarów nieefektywności istniejącego systemu wynagradzania
  • określenie optymalnej ścieżki wdrożenia nowego systemu
  • plan wdrożenia
  • opracowanie planu komunikacji całego procesu i jego realizacja
  • wsparcie wdrożenia
  • monitorowanie kluczowych parametrów wdrożenia
  • prowadzenie dialogu ze stroną społeczną

6. Wdrażanie systemów i narzędzi ciągłego doskonalenia wyników

  • określenie warunków do ciągłego doskonalenia wyników Firmy, w tym planu komunikacji jako elementu kultury organizacyjnej
  • budowanie kultury ciągłego doskonalenia procesów i podnoszenia efektywności
  • analiza i optymalizacja procesów
  • wdrażanie Project Management Office – systemowe wsparcie zarządzania projektami w organizacji
  • wdrażanie Change Management Office – systemowe wsparcie zarządzaniem zmianą w organizacji
  • podnoszenie produktywności w obszarach pozaprodukcyjnych poprzez lean management – wykorzystanie najlepszych praktyk z przemysłu do zwiększania efektywności procesów wsparcia

7. Optymalna etatyzacja

  • określenie obecnego i docelowego ilościowego zapotrzebowania na kompetencje (etatyzacja docelowa) z punktu widzenia długofalowej strategii Firmy oraz osiągania najwyższych standardów produktywności i efektywności pracy – benchmarking etatyzacji w poszczególnych procesach z porównywalnymi przedsiębiorstwami
  • zdefiniowanie obszarów nierównowagi: nadmiaru i niedoboru kompetencji, ustalenie celów ilościowych dla poszczególnych obszarów organizacji / procesów
  • określenie optymalnej ścieżki dojścia do stanu docelowego
  • plan działań dla osiągnięcia stanu docelowego – zdefiniowanie konkretnych projektów
  • przygotowanie i przeprowadzenie komunikacji procesu wśród pracowników

8. Przygotowanie i realizacja Programów Dobrowolnych Odejść (PDO)

  • określenie docelowej etatyzacji
  • przygotowanie regulaminu PDO ukierunkowanego na procesy, gdzie zmniejsza się zapotrzebowanie na pracę
  • przeprowadzenie komunikacji PDO

BPI Polska

 

  •  
  •  
  •  
  • lien_linkedinlien_twitter 
BPI group Poland
48 (22) 507 80 20, bpipolska@bpi-group.com
Puławska 39 lok. 5, 02-508 Warszawa woj. mazowieckie
NIP: 5252193308